Onze bestuursleden

Maud Douwes is van oorsprong pianiste en schoolmusicus. Tussen 1980 en 1992 was zij pianodocente en begeleidde ze koren en zangers tijdens concerten en concoursen. Rond haar dertigste levensjaar specialiseerde zij zich in bedrijfs- en commerciële economie. Ze heeft in die functie een bijdrage mogen leveren aan onder andere de revitalisatie van Parkstad Limburg Theaters en is betrokken geweest bij de nominatie van Maastricht als Culturele Hoofdstad 2018 via het participatieprogramma Tout Maastricht. Op dit moment is Maud relatiemanager van philharmonie zuidnederland. Haar taak is het om bedrijven en mensen in Zuid-Nederland te verbinden met het orkest en langdurige samenwerkingen aan te gaan.
Maud Douwes

Zelinda Meli studeerde klarinet aan het Conservatorium van Maastricht. Ze vervolgde haar studie bij Jef Douwes te Den Haag. Na haar afstuderen remplaceerde ze in verschillende orkesten en speelde ze in kamermuziekensembles. Met Ensemble Moto Carro produceerde ze meerdere muziektheaterproducties rondom de componisten van de befaamde Group des Six. Ook toerde ze met dit ensemble door Nederland met de schoolvoorstelling Klankbeeld. Naast het musiceren en het geven van klarinetlessen aan de muziekschool van Maastricht studeerde ze public relations in Hasselt (B).  Sinds november 2001 is ze als communicatie adviseur werkzaam bij kunstencentrum Kumulus en sinds april 2014 ook voor Centre Céramique en het Natuurhistorisch Museum Maastricht.

Peter Feijt studeerde aan de Katholieke Leergangen in Tilburg Staathuishoudkunde en Statistiek. Hier haalde hij de onderwijsbevoegdheid voor Algemene Economie. Hij vervolgde zijn studie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. In de richting Bedrijfseconomie studeerde Peter af als bedrijfseconoom met de afstudeeropdracht Kosten- en winstbepaling vraagstukken.
Peter was vier jaar docent economie aan het Jeanne D’arc College in Maastricht en was acht jaar part time docent economie aan het Zuid Limburgs Avondcollege in Heerlen.
Peter is lang werkzaam geweest als financieel manager bij een multinational, die productie- en verkoopvestigingen over de hele wereld had. Hij heeft bij deze organisatie zitting genomen in diverse internationale projectgroepen en woonde tal van conferenties en symposia bij. Zowel in Nederland als in België is Peter lid geweest van directieteams. Verder was Peter twintig jaar voorzitter van een pensioenfonds. Naast penningmeester bij de Stichting Maastrichtse Componisten is Peter ook penningmeester van twee andere organisaties in Maastricht.

Ton Harmes, geboren en getogen Maastrichtenaar, studeerde Nederlands recht en bedrijfskunde in Utrecht. Begon zijn loopbaan in de boekhandel bij Broese Kemink (onderdeel van BGN, het latere Selexyz) in Utrecht 1983. Was werkzaam in alle onderdelen van het boekenvak; ondermeer als winkelmanager bij Broese Kemink Utrecht, Donner Boeken Rotterdam, directeur Stam Studieboeken in Ede, etc.
Was vanaf het begin (2000) nauw betrokken bij de ontwikkeling van de boekhandel in de Dominicaner Kerk en sinds de opening in 2006 winkelmanager. Kocht samen met andere investeerders en vele crowdfunders in 2014 uit het faillissement van Polare de boekhandel in de Dominicaner kerk. Deze winkel gaat nu verder als onafhankelijke Boekhandel Dominicanen. in 2015 werd de klassieke CD en platenwinkel Smeets Klassiek, voordien in Heerlen gevestigd, opgenomen in de winkel. O.a. lid van bestuur van de Stichting Andrée Bonhomme (Maastrichts componiste van 1905 – 1972).
Boekhandel Dominicanen

Mathieu Vermeulen studeerde blokfluit aan de Conservatoria van Maastricht en Den Haag, o.a. bij Jeanette van Wingerden en Oswald van Olmen. Hij was docent aan Schunck Muziekschool in Heerlen.
Als blokfluitist is hij actief in Blokfluitensemble Lunet. Daarnaast is hij zakelijk leider en zanger van Studium Chorale en ook zanger en bestuurder bij Schola Maastricht. Voor de Organisatie Oude Muziek is hij de locale coördinator van het landelijk Seizoen Oude Muziek. Voor de Stichting Maastrichtse Componisten doet hij muziekhistorisch onderzoek en stelt hij concertprogramma’s samen. Als ondernemer heeft hij een eigen muziekantiquariaat.
www.muziekantiquariaat.nl

Jac van den Boogard studeerde geschiedenis en kunstgeschiedenis in Nijmegen, Rome en Amsterdam. Hij was van 1981 tot 2015 als wetenschappelijk medewerker verbonden aan het Sociaal Historisch Centrum voor Limburg en is voorts nog docent kunst- en cultuurgeschiedenis, specialisatie Italianistiek. Van 2005 tot 2015 was hij regisseur en coördinator van ‘Zicht op Maastricht’ , de culturele biografie van de Limburgse hoofdstad. Hij publiceerde over kunstgeschiedenis en sociaal-culturele geschiedenis van Limburg, Maastricht, Italië en Rome. In 2012 verscheen van zijn hand: Crescendo. Vijftig jaar Conservatorium Maastricht. Van regionaal naar internationaal. In  2015 was hij co-auteur van: André Rieu. Maestro zonder grenzen.
Jac van den Bogaard Cultuurproducties